24 Ağustos 2019 Cumartesi

RÜZGARLARIN ÖTESİNDE - KARA KİTAP'IN GÖLGESİ - KİTAP YORUMU - BARIŞ KARAHAN


RÜZGARLARIN ÖTESİNDE: KARA KİTAP'IN GÖLGESİ (Cilt.1) / Cem Akyürek

Bugün bitirdiğim bu güzel fantastik kitabın yazarı arkadaşım Cem Akyürek. Dolayısıyla kitaba ne kadar objektif yaklaşabildim bilmiyorum ancak ziyadesiyle beğendiğimi söyleyebilirim. Geçmişte çok okumuş olmama rağmen yaklaşık dört yıl önce okuduğum Gedik Savaşları Serisinden sonra hiç fantastik kitap okumamıştım. Bu kitapla fantastik edebiyatı özlediğimi fark ettim. Tabi beğenimin sebebi fantazyayı özlemiş olmam ya da kitabın yazarının torpilli olması değil, gerçekten güzel bir eser olması. 

Fantastik kitapların yazan açısından hem zor hem de kolay kitaplar olduğunu düşünmüşümdür hep. Kolay yanı herhangi bir gerçekliğe bağlı kalmaksızın yazarın istediği üfürebilme özgürlüğü. Zor yanı ise bu üfürmeyi yaratıcılığıyla sentezleyip ortaya gerçekten iyi bir eser çıkarabilmenin güçlüğü. Cem, yaratıcılığını kesinlikle çok iyi şekilde kullanmış bu kitabı yazarken. Olay örgüsünden (fantastik kitaplar için çok önemli olan) ırk-karakter-mekan yaratımına, anlatımından tansiyonuna kadar herşey son derece güzel. Özellikle ilk kitap olması bakımından anlatımda sorunlar olabileceğini düşünüyordum ki yokmuş. Gayet akıcı, anlaşılır, tekrara düşmeden, kafa karışıklığı yaratmadan akıyor kitap.

Belki kitapla ilgili bir eleştirim şu olabilir. Normal şartlarda fantastik kitaplar uzun seriler ve bol sayfalar halinde yayınlanır ki az önce bahsettiğim ırklar, karakterler, ülkeler, mekanlar ayrıntılarıyla tasvir edilip okuyucunun zihnine iyice yerleşsin. Kara Kitap'ın Gölgesi'nde bu fasıl biraz hızlı geçiliyor ve direk olayların içine dalıyoruz. Bu da bahsettiğim unsurların ve özellikle karakterlerin kitap boyunca biraz havada kalmaları anlamına geliyor. Okurken sürekli şu kimdi bu kimdi şeklinde durumlar oluştu zihnimde (kitabın yarısına kadar aslında) ki ara vermeden iki günde bitirdim. Biraz ara verseydim sanırım baştan başlardım. Bunun dışında okuması zevkli, hikayesi güzel, tansiyonu yüksek ve sonunu merak ettiren bir kitap. Elfler, cüceler, fallar, büyüler... Fantastik bir kitaptan daha başka ne bekler ki okuyucu. 

Devamı olan "Ak Kitap'ın Işığı" sonbahar gibi çıkacak sanırım. Merakla bekliyorum. Fantastik edebiyat severlere de kitabı şiddetle tavsiye ederim. 

Barış Karahan / Mayıs 2018

0 yorum:

Yorum Gönder